dinsdag 5 juni 2007

Does whatever a spider can

Het fijne aan een avondopleiding volgen is dat je geconfronteerd wordt met een planning die absoluut nergens op slaat. Deadlines voor je eindwerk worden van de ene dag op de andere twee weken vervroegd, en dus moet je al je vrije momenten opofferen om dat eindwerk af te krijgen. Eens je dat nipt maar stipt hebt bereikt, blijkt echter dat er toch nog lessen volgen. Mijn vraag is: dienen die lessen dan niet om ons eindwerk tot een goed einde te brengen? Ergo: dienen die lessen niet VOOR het indienen van een eindwerk gegeven te worden? Anyhoo, dit terzijde.

Fiona Apple is fantastisch. Samen met überHeerser Elvis Costello op het podium staan is één iets, maar een nummer van de Held coveren EN beter brengen dan Hij zelf ooit zou doen (niet kunnen, die Man kan alles!) is van de Orde der Meesters - of Meesteressen, maar dat klinkt dan weer very Hot Marijke... Tidal is de plaat waar ik nu naar luister, en blijkbaar staan alle nummers die ik in een ver verleden van hare fruitigheid - bad pun intended - leerde kennen op dit album. Great songs, an' that's all I gotta say about that. Schaak het uit!


Ultimate X-Men Vol. 16: Cable is uit, en ik dank schrijver Robert Kirkman om met een Goed Verhaal op de proppen te komen. Want als ik één iets jammer vind, dan is het een verdomd fijne reeks te zien slabakken! Phoenix? was nog oké, maar Magical... Rommel, simple as that. Maar bon, Cable maakt veel goed, en dat juich ik toe. Veel meer impact, veel hipper artwork en vooral: Geen Magician (ik HAAT Magician.)
Wat ligt er nu nog op stapel? Een hele resem "Europese" strips; met al dat Civil War en Ultimate Marvel geweld (de Ultimate Clone Saga is coming, SYKED!) zou je haast vergeten dat er hier ook nog strips werden en worden gemaakt. Ik vraag me toch af hoe het komt dat strip-artiesten er hier soms twee jaar over doen om een album uit te kakken, terwijl TOPverhalen en TOPtekeningen hand in hand gaan, maand na maand op de Amerikaanse markt (en hun artwork is dan nog es veel cooler ook!)... Ach ja, raadsels, raadsels!

Tot slot:
A) Fuck de Humo, Pussyole is een van de coolste nummers van Dizzee Rascal, ze hebben geen clue.
B) Dit is de Shit! (no shit, ik dig dit!)

Later!

Geen opmerkingen: