donderdag 7 juni 2007

Open up and wail

Hoezeer ik ook voorstander ben van het Betere Verhaal, een vlugge hap gaat er altijd in, en dat is precies de strip Nicky Saxx is: een vlugge hap. Deze reeks wordt door de Recensenten in het hokje "thriller" gestopt, maar ik noem het fast food spanning. Alle ingrediƫnten zijn aanwezig: knappe heldin, knappe sidekick van de heldin, spionage, achtervolgingen en een occasioneel geweerschot. En toch! Nicky Saxx is cool genoeg om je honger naar meer (en beter) te stillen. Nu heb ik het meest recente boekje (Noodweer) wel nog niet opgepikt want ik ben bang van de herziene stijl en nummering die nieuwe uitgeverij Bee Dee er heeft aan gegeven - plus ik heb opgevangen dat er panelen zijn omgewisseld in de druk, en daar kan een neuroot als ik helemaal niet mee leven. Anyhoo, Nicky Saxx is dolle pret tussen twee zware verhalen in. Dit is James Bond tussen Schindler's List en V for Vendetta (jaja, zoiets).

Ook: TIGER ARMY NEVER DIE! De nieuwe cd is super; typisch Tiger Army natuurlijk, maar de Jerry Finn productie geeft het allemaal toch die extra push. Nice job dus, al lijkt Nick 13 (midden) tegenwoordig iets Te goed op D-Me (je weet wel, die MOORSLEEDSE Jim TV oen die de White Stripes en Pennywise aan hun uitgemolken ksa-hits heeft geholpen).

En tot slot, op z'n Humo's: "Dolletjes"

1 opmerking:

GW zei

Hoezo, uitgemolken "ksa"-hits?