zondag 3 juni 2007

ON/

Vandaag de nieuwe van Dizzee Rascal gekocht; amai! D. wees me op de nieuwe single (Sirens), en terecht, want dit is rauwe shit! Tuning Beats eat your heart out, dit zijn de bass en treble die je boxen testen. Af en toe natuurlijk ook nog steeds wat overbodige bliepjes en bloepjes op de cd, maar met nummers als Pussyole [Old Skool], Sirens, Bubbles en het geniepig hippe Wanne Be (met Lily Allen op gastvocalen) hoef je daar heus niet mee in te zitten. Mejuffrouw Allen heeft trouwens (bijna) een jaar na datum een nog steeds geweldige zomerplaat uit: Alright, still...; tovert altijd een smile op m'n gezicht!

Gisteren de Mad Caddies live aan het werk gezien. Fijne band, fijne blazerssectie en fijne sfeer, maar toch wat eentonig op het einde. Still.... Monkeys! Ik vond hun laatste album (Keep it going) niet echt een hoogvlieger at first, maar beetje bij beetje raak ik toch into. Het "saaie reggae" gehalte valt feitelijk best mee (en nee meneertje Open Minded, reggae is niet per se saai) en er zijn toch meer dan twee hits op te vinden. En altijd fijn bij het occasioneel bijwonen van een optreden is natuurlijk het weerzien van oude bekenden.

Straks Battlestar Galactica! SYKED!



/OFF

3 opmerkingen:

P zei

Zowel Monkeys als Battlestar gaan er in als zoete koek.

GW zei

Rascal - verkocht.

Geert Simonis zei

het nummer met mijn schattepoes lily allen heeft een plaatsje veroverd in mijn hartje